Rower MEVO po testach, ale bez odbioru

Rower MEVO po testach, ale bez odbioru

- kategoria Aktualności, Miasto
@Gazeta Rumska
Rower MEVO po testach, ale bez odbioru  Fot. UM Rumia

Choć z zapowiedzi Stowarzyszenia Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot wynikało, że mieszkańcy Pomorza już w grudniu będą mogli rozpocząć korzystanie z najnowszego systemu wypożyczalni rowerów publicznych, projekt wart 40 milionów złotych wciąż tkwi w fazie przygotowawczej.

Po testach okazało się, że wykonawcy - spółce NB Tricity - nie udało się zapewnić działającej zgodnie z oczekiwaniami zamawiającego aplikacji i systemu naliczania opłat. Niezgodny z zamówieniem jest także sposób działania GPS i system nadzoru. Choć umowa przewiduje nałożenie na wykonawcę wysokich (w milionach złotych) kar finansowych, na obecnym etapie nie zostały podjęte takie decyzje. Urzędnicy nie chcą podawać kolejnej "ostatecznej" daty odbioru projektu. Nic dziwnego, termin został przesunięty już po raz trzeci.

MEVO ma być największym i najnowocześniejszym tego typu systemem rowerów publicznych w Europie. Flota na obszarze 14 gmin Metropolii będzie liczyć 4080 rowerów wyposażonych w moduły GPS i GSM z napędem wspomaganym elektrycznie. Stacje rowerowe powstają w Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Tczewie, Pucku, Redzie, Rumi, Kartuzach, Sierakowicach, Somoninie, Stężycy, Władysławowie, Żukowie i Pruszczu Gdańskim.

Wypożyczenie roweru będzie możliwe dzięki: aplikacji mobilnej w smartfonie (Android / iOS), modułowi NFC (zbiżeniowo), kodzie QR lub płatniczej karcie zbliżeniowej, a także legitymacji studenckiej i karcie mieszkańca. Zaletą systemu ma być jego prostota, intuicyjność obsługi oraz przystępny cenowo taryfikator - w abonamencie miesięcznym opłata nie będzie mogła przekroczyć kwoty 10 zł, rocznym - nie więcej niż 100 zł. W cenie użytkownik otrzyma każdego dnia 90 minut na przejazdy. Po przekroczeniu tego limitu będzie doliczana opłata w wysokości 5 gr/min. w abonamencie i nie więcej niż 10gr. bez takiego karnetu. Elektryczne rowery MEVO wyposażono w w trzybiegową przekładnię, 26-calowe koła, duże, wygodne, regulowane siodełka, koszyk, dzwonek, oświetlenie i centralną stopkę. Bateria w rowerze powinna wytrzymać do około 60 km trasy na pełnym ładowaniu.

Realizacja Systemu ma przyczynić się do celów rekreacyjno-turystycznych, ale przede wszystkim do zwiększenia mobilności podróżnych i stworzenia atrakcyjnej alternatywy wobec środków komunikacji samochodowej. Głównym celem Roweru Metropolitalnego będzie zwiększenie dostępności węzłów integracyjnych, umożliwiając szybszą i bardziej komfortową przesiadkę na inny środek transportu zbiorowego. O wszelkich dalszych krokach będzie Państwa  informować w kolejnych komunikatach Urząd Miasta Gdańsk.

AP

 

Rower MEVO po testach, ale bez odbioru

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *